KATA ALUAN

SPR

SPR
KLIK UNTUK SEMAK DAFTAR PEMILIH SPR

Followers


Jutaan Belia 2012

Thursday 3 May 2012

GEMPAR > ORANG MELAYU DI BENAM HABIS-HABISAN




 Harian Metro (5/2/2012). Berita mengenai seorang guru Melayu yang diugut samseng kerana mengajar di sekolah jenis kebangsaan cina ini haruslah disiasat kebenarannya . Walau apa pun alasannya tindakan mengugut dengan pernyataan "esok akan mati jika kau berdegil" . What the fcuk ?! Guru tu bukan berhutang dengan along, salah guru tu di mata si bangsat 'racist' ni ialah kerana dia mengajar di sekolah jenis kebangsaan cina.

Menurut laporan Harian Metro, hal ini berlaku disebabkan guru tu menyediakan kertas ujian pelajar untuk subjek Bahasa Melayu dalam Bahasa Melayu dan ini menyebabkan segelintir ibu bapa tidak berpuas hati ! Another..What the fcuk??Bayangkan anda mengambil ujian English dalam Bahasa Melayu ? This is the most mother fcuking racism case I'd ever heard ! Sampai berani bawak samseng untuk mengugut, memang bangsat teramat sangat!

Semua ni bermula disebabkan kempen Dong Zong yang di 'support' oleh Pakatan Rakyat ! Mereka berkata 'freedom to learn in their own language' ,malangnya sistem pembelajaran sebenarnya melibatkan proses diajar/belajar , mentelaah/praktis dan ujian . Tak salah kalau proses belajar untuk faham tu diguna bahasa ibunda sendiri, tapi proses pembelajaran untuk praktis dan ujian terutama dalam subjek bahasa tentulah terpaksa menggunakan bahasa yang ingin dipelajari ! Kepada mereka yang kerap memanggil orang lain 'rasis' cermin2 lah diri anda sendiri .

No comments:

Post a Comment